حسین جونحسین جون، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 23 روز سن داره
حسن جونحسن جون، تا این لحظه: 9 سال و 8 ماه و 24 روز سن داره

شامرزایی کته shamerzaei kote

آشپزی سالم برای کوچولو ها (کیک تولد)

1393/11/17 1:14
نویسنده : مامانی
355 بازدید
اشتراک گذاری

جشنچند سالی میشه که کیک های تولد خانواده رو خودم میزنم اما تولد حسین بهونه شد تا واسه اولین بار ترس رو بگذارم کنار و کیکمو با خامه تزیین کنم 

آرامالبته خداوند مهربون کمکم کرد و همه خوششون اومد بعضی هام فکر کردن من از بیرون کیک تهیه کردم

بوس حسین مامان تولدت مبارک

چشمکمن دستورشو که تو دفترم دارم میزارم از تمام مراحل عکس گرفتم امیدوارم بدرد مامانیهای گل بخوره

 

شامرزایی کته

 

شامرزایی کته

 

شامرزایی کته

 

شامرزایی کته

 

شامرزایی کته

 

شامرزایی کته

 

شامرزایی کته

 

شامرزایی کته

 

شامرزایی کته

 

شامرزایی کته

 

اینم دسر زعفرونی و ژله انار و پف فیل مامان واسه گل پسر

 

شامرزایی کته

 

شامرزایی کته

 

شامرزایی کته

 

دستور کیک یادم رفت فقط من هم تو فر زدم هم رو گاز روی گاز عاااالی میشه هم لطیفه هم پفش عالیه این کیک بالا رو گاز درست شده

 

مواد لازم:

تخم مرغ :5 عدد          کره: 50 گرم          شیر :1 لیوان        آرد:2 لیوان        شکر:1 لیوان 

بکینگ پودر :1 قاشق مربا خوری        وانیل:به اندازه یک عدس

روغن مایع برای آغشته کردن بدنه ظرف کیک

 

طرز تهیه: 

تخم مرغ ها را به همراه شکر به مدت ده دقیقه زده طوری که مثل خامه منسجم و فرم گرفته شود ،از قبل شیر را ولرم کرده البته نه سرد نه داغ که دست بسوزد کره هم داخل شیر انداخته تا آب شود یک قاشق شکر به شیر اضافه کرده و بعد بکینگ پودر را اضافه میکنیم شکر برای این است که بکینگ پودر بهتر عمل میاید اگر بکینگ پودر سالم باشد پف میکند و بالا میاید دور همزن را روی کند گذاشته مخلوط شیر را اضافه کرده و بعد آرد را آرام آرام اضافه میکنیم مایه کیک را سریع در قابلمه که چرب شده و وسطتش بهتره یه لیوان چرب شده بگذاریم می ریزیم  روی گاز که شعله کم و شعله پخش کن دارد حدود یک ساعت می گذاریم و بع از خاموش کردن تا قابلمه خنک نشد درب کیک را باز نمی کنیم 

البته هنگام شروع کار قابلمه چرب شده را روی شعله پخش کن گذاشته تا گرم شود

اگر در فر خواستید بگذارید  فر را هم قبل از شروع بکار شدن در 170 درجه سانتی گراید روشن کردههنگام پخت بسته به درجه حرارت فر در180 تا 190 به مدت 45 دقیقه زمان میدهیم

 

محبت جیگملای مامان حسین طلا و حسن جیگر حتما بزرگ شدین درست کنید 

گریهاعتراف میکنم کیک مامانی حرف نداره اون کیکاش از مامانتون بهتره مگه نه حسین؟

پسندها (1)

نظرات (0)