حسین جونحسین جون، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 24 روز سن داره
حسن جونحسن جون، تا این لحظه: 9 سال و 8 ماه و 25 روز سن داره

شامرزایی کته shamerzaei kote

مادرانه،همراه وهم پای کودک

1392/2/3 19:42
نویسنده : مامانی
214 بازدید
اشتراک گذاری

همچون کودکان نو پا به دنبال پیدا کردن راه از بیراهه به امتحان جاده های پیش رویم پا می گذارم این روزها که بیش از پیش سعی می کنم تا کودکی کنم ودر دنیای بی حد ومرز کودکم وارد شوم ،دوستی او را بیشتر لمس می کنم چند وقتی است که برایش نقش همبازی را ایفا می کنم و او نیز پذیرای این امر شده خویش آرامتر گشته واز اینکه اوقاتش را با هم می گذرانیم دیگر گله نمی کند ،وتا درب خانه باز می شود نمی خواهد بگریزد .گاهی می ترسیدم از اینکه او آنقدر مشتاق رهایی از منزل است با اینکه چارچوب خانه ما پر است از محبت باز هم گویی چیزی برایش کم بود تجربه ی رفاقتم با او به من ثابت کرد که تنها مشکل او تنهایی است همیشه شاکی و پر سر وصدا وکج خلق بود وهر وقت کار من فشرده میشد لجبازی های او نیز شدت میافت وتنها مرحم این زخم این بود که بیشتر او را ببینم وبرایش وقت بگذارم ،این رفاقت به نفع من هم تمام شده اکثر روزها صبح وعصر ویا بعضی اوقات یک بار در روز بیرون از خانه می رویم هم هوایی تازه می کنیم واز طرفی دیگر این پیاده روی از انرژی بی پایانش می کاهد وکمی تخلیه می شود هرچند بیرون رفتن ما هم برای خودش داستانی دارد .وقتی حسینم توانست راه رفتن یاد بگیرد وگام های محکمی بردارد او را با تجربه ای آشنا کردم که این روزها کارش شده ،در کودکی ام راه رفتن روی جدول کنار خیابان لذتی داشت که هنوز فراموشش نکردم خواستم تا او نیز محصور در باید ها ونبایدها نباشد وروحش در فراتر از روزگار تکراری پرواز کند وببیند که می توان از کوچکترین چیز ها لذتی بزرگ برد این شد که او را با راه رفتن روی جدول آشنا کردم .انگار او نیز نمی تواند دنیا را فقط آنطور که هست ببیند ومی خواهد از آنچه که هست بیشتر بهره ببرد وکار من شده این روزها روی جدول راه بردن او .می خواهم بگویم کودکان لطیفترین مخلوقات این عالمند اگر ناملایمتی در آنها می بینیم بی شک این نابسامانی از ما ومنش ما نشات می گیرد کافی است به تمام معنا مادر باشیم تا آنها ما را در حریمشان راه دهند ووقتی رفیق شدی وابستگی آنها مانع از آن می شود که کاری کنند تا باعث رنجش خاطر شما شود .اما نباید این را هم فراموش کنیم که کودکی معنایی دارد به وسعت رهایی شاید بیشترین مشکل ما با کودکانمان این است که می خواهیم آنها مطیع وحلقه به گوش حرف های ما باشند.با اینکه کودکم 4سال بیش ندارد خوب درک کرده ام که قدرت فهم کودکان فراتر از آنچیزی است که ما می اندیشیم همیشه این دعا را می کنم که خداوند یاریم کند تا در زندگی کم کسی نگذارم ودینی بر گردنم نباشد و چه کس حق دارتر از کودکم امیدوارم همه بتوانیم در یک کلمه مادر باشیم. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)