حسین جونحسین جون، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 23 روز سن داره
حسن جونحسن جون، تا این لحظه: 9 سال و 8 ماه و 24 روز سن داره

شامرزایی کته shamerzaei kote

واحد کار پاییز 2

1392/9/3 15:32
نویسنده : مامانی
1,341 بازدید
اشتراک گذاری

حسین با ذوق وشوق خاصی زیر باران به جمع کردن برگ های پاییزی پرداخت و بعد من و پسرم شروع کردیم به درست کردن شکل ها یی از برگ ها و حسین در حین درست کردن کار دستی رنگ های برگ را برایم می گفت ودر زمان چسباندن وقتی می گفتم باید برگ کوچک یا بزرگ بده خواه نا خواه با اندازه برگ ها آشنا شد ودر آخر برگ های اضافه را روی پارچه ای ریختم و خواستم که روی برگ ها راه برود وهنگامی که او روی برگ هایی که حالا دیگه خشک شده بود قدم بر می داشت از او پرسیدم که زیر پاهاش برگ های زبر احساس می کنه یا نرم و او جواب درست را داد احساس او برگ های زبر بود در صورتی که وقتی برگ ها را در خیابان جمع می کردیم از او این سوال را پرسیدم گفت که برگ ها نرمند ودم آنها زبر ...اینطوری حسین به کسب تجربه عملی از مفاهیم کاربردی دور و برش می رسد .

برای شروع کمی سخت بود اما پذیرفتم باید اول وقتم را برای او بگذارم بعد برای کارهای متفرقه ام نباید روزی برسد که خودم را سرزنش کنم که چرا برای کودکم کم گذاشتم حسین به کارهای عملی علاقه نشان می دهد ولی برای انجام تکالیف اشتیاق زیادی نشان نمی دهد پس راه را عوض کردم وبرای او با بازی و گذاشتن جایزه جذابییت ایجاد کردم.

حسین کوچولو شامرزایی کته

 

درخت پاییزی:

 برای درست کردن درخت پاییزی از کدوکتان بخواهید تا دست کوچکش را بر روی کاغذ بگذارد وشما دور آن را خط بکشید البته با مداد شمعی بهتره وبعد از کوچولویتان بخواهید تا درخت را رنگ کند بعد چسب ماتیکی را به او بدهید واز کودکتان بخواهید تا پشت برگ را چسب بزند واو را راهنمایی کنید تا برگ ها را بچسباند وکمی هم بر زمین بریزد حالا یک درخت پاییزی داریم این درخت را کنار بگذارید تا زمانی که از هر فصلی یک درخت درست کنید وبعد کودک را با تمام فصول یک سال آشنا کنیم.

 

 حسین کوچولو شامرزایی کته

 

پروانه 

 

 

 

حسین کوچولو شامرزایی کته

 

 مار و موش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)